نگهداری چمن مصنوعی روف گاردن
نوشته شده توسط : chaman

بسیاری از صاحبانچمن مصنوعی پشت بام را بهترین تفریحگاه خود می دانند. گذراندن وقت در کنار گل ها و گیاهان سبز و استراحت در زیر سایه درختان و سایه بان، لذتی وصف ناپذیر دارد.

به همین دلیل است که ساکنان مجتمع های مسکونی، برای استفاده از روف گاردن، رقابت می کنند و بر سر برنامه زمان بندی حضور واحدهای مختلف در طی روزهای هفته و ماه، با یکدیگر مشورت می کنند.

بسیاری از پدر و مادرها، محیط کوچه و خیابان را برای بازی فرزندانشان مناسب نمی بینند.

آنها حق دارند زیرا بیشتر خانه ها در محیط شهری، با کوچه و خیابان های شلوغ و نا امن احاطه شده و عبور ماشین ها و افراد ناشناس، شرایط مطلوبی را برای بازی و تفریح بچه ها فراهم نمی کند.

در چنین وضعیتی، آماده سازی پشت بام منزل به عنوان یک محیط زیبا و دلنشین برای تفریح و استراحت بزرگترها و بچه ها، راهکاریست هوشمندانه.

Image result for ‫چمن مصنوعی روف گاردن‬‎

شما می توانید به منظور ایمنی بیشتر برای کودکان، دیواره های پیرامونیِ پشت بام را با توری و میله محافظ بپوشانید. حتی گیاهان می توانند بر روی آن رشد کرده و دیواری سبز و زیبا را پدید آورند.

برای کف بام شما هم ایده خوبی داریم؛ نصب چمن مصنوعی .

یک باغچه زمانی زیباتر می شود که با فرش سبزی از چمن پوشیده شده باشد. ناگفته پیداست که کاشت و نگهداری از چمن طبیعی بر روی پشت بام، کاری بسیار دشوار و هزینه بر است.

ولی هزینه نصب چمن مصنوعی پشت بام، بسیار مقرون به صرفه و منطقیست. به طوری که هزینه یک سال نگهداری از چمن طبیعی، با قیمت خرید چمن مصنوعی برای همان مساحت برابری می کند.

قیمت چمن مصنوعی در مقایسه با بسیاری از محصولات دکوراتیو ساختمانی، کمتر است و می توان با در نظر گرفتن بودجه ای محدود، اقدام به خرید چمن مصنوعی نمود.

نگهداری چمن مصنوعی نیز آسان است و دردسرهای مراقبت از گیاهان زنده را ندارد. با رعایت چند نکته کلیدی، می توانید برای سال های طولانی از چمن مصنوعی روف گاردن خود لذت ببرید.

چمن مصنوعی تزئینی شباهت فراوانی به چمن طبیعی داشته و شما حس می کنید که واقعا در یک دشت سبز زیبا به سر می برید.

پشت بام جاییست که دائماً در معرض تابش آفتاب، بارش برف و باران و تماس با آلودگی هوا و گرد و غبار و خاک و ریزگرد قرار دارد.

برای نگهداری چمن مصنوعی در چنین شرایطی، باید آن را به صورت منظم نظافت کنید. چمن مصنوعی پشت بام را می توان با جاروبرقی تمیز کرد و تمامی خاک و ذرات جامد لا به لای آن را پاک نمود.

نحوه شستن چمن مصنوعی نیز این گونه است که، با فشار شلنگ آب و شامپو فرش، کثیفی ها را پاک می کنیم. آب باران هم باید به خوبی به کفشور و ناودان هدایت شود تا گِل روی آن رسوب نکند.

باید مواظب باشیم تا انعکاس نور خورشید از سطح شیشه هم روی چمن مصنوعی روف گاردن نیوفتد.





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: